Denne bloggen benyttes som støtte i faget "Datamaskingrafikk" ved Uit, IVT campus Narvik. Bloggen omhandler grunnleggende OpenGL ES og WebGL. All eksempelkode er derfor basert på Javascript.
Bloggen består av følgende moduler:
Modul 1:
Modul 5:
Kan du Javascript?
Siden alle eksempler og gjennomganger er basert på Javascript kan det være greit å gjennomgå følgende før du går i gang:
- 1.1: Innledning til datamaskingrafikk.
- 1.2: API og språk, Introduksjon til WebGL.
- 1.3: WebGL-primitiver.
- 1.4: Graphics pipeline, transformasjoner.
Modul 2:
Modul 3:- 3.1: Animasjoner.
- 3.2: Animasjoner, forts.
- 3.3: Transformasjoner og matrisestack.
- 3.4: Bruke 3D-modeller.
Modul 5:
Modul 6:
- Introduksjon til three.js
Modul 7:
- Introduksjon til ammo.js
Modul 8:
- ShaderMaterial, effekter m.m.
Modul 9:
- 3D-modeller
Siden alle eksempler og gjennomganger er basert på Javascript kan det være greit å gjennomgå følgende før du går i gang:
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar